Dag 3: San José - Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 3: San José - Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 3: San José - Monteverde

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 September 2014 | Costa Rica, Monteverde

Wakker geworden door de bovenburen, die waren al vroeg in de morgen (uur of 5) bezig om hun koffers te pakken. Dit hotel is erg gehorig maar dit was de laatste nacht. Gelukkig nog even geslapen maar om 6 uur toch wakker. Zo te horen is ook buiten het leven al in volle gang. Mensen lopen buiten langs onze kamer, auto's rijden langs. Maar dat kan de pret niet drukken.. Vandaag gaan we naar Monteverde, het nevelwoud! 7.45 tassen laden op het busje dus daarvoor moeten we gegeten hebben.

Om 8 uur vertrekt het busje richting het noorden. Na 2 uurtjes rijden hebben we een korte plas/rook/drink pauze en moet de chauffeur even naar garage. Het schakelen klinkt wat zwaar dus ik denk dat hij daarvoor heen gaat. Na een half uurtje is hij weer terug en vervolgen we de laatste 2 uurtjes. Aangekomen in Monteverde mogen we ergens lunchen, met een groepje besluiten we bij Taco Taco te eten. Een taco gevuld met bonen, rijst, beef en mangosaus. Smaakte goed! Daarna door naar het hotel waar we een welkomsdrankje kregen. De chauffeur bracht ons verder naar de kamer omdat deze wat hogerop gelegen is. Super mooie kamer met 2 kingsize bedden, muren van hout waardoor het naar de sauna ruikt!

Nadat we onze spullen gedropt hadden gingen we bijna de hele groep richting de Skywalk. Een tour door een nationaal park waar je als het waren door de boomtoppen loopt over hangbruggen en kleine paadjes. Erg gaaf, mooie natuur en gelukkig was het redelijk weer. Klein buitje gehad maar tussen de hoge bomen heb je daar weinig last van. Onderweg een enorme vlinder gezien en neusberen. Helaas wouden ze niet op de foto ;-) Als laatste nog bij een kolibrietuin gekeken. Had m'n goede lens meegenomen dus daar wat lopen klooien! Heerlijk!

Terug bij het hotel een uurtje gewacht en met de groep uit eten geweest in Monteverde. Was erg gezellig! Zo maar weer eens lekker slapen want de wekker gaat om 6.00 uur!

• 17 September 2014 - 09:45

Woudy:

Nou zo te lezen geniet je met volle teugen. Nog heel veel plezier en ik blijf je volgen.
    Groetjes,

• 17 September 2014 - 19:12

Alie:

Leuk om je zo te volgen Monique!