Dag 9: La Fortuna - Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 9: La Fortuna - Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 9: La Fortuna - Tortuguero

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 September 2014 | Costa Rica, Tortuguero

Om 6.45 moesten de tassen op de bus geladen worden. Even gegeten en om half 8 zouden we gaan. Dit werd een half uurtje later omdat Enrique, de chauffeur, even 2 nieuwe binnenbanden moest halen.

De reis duurde in totaal 5 uur, inclusief kleine stop om koffie te drinken. Aangekomen bij een kleine haven gingen we verder per boot om het hotel te bereiken. Deze tocht duurde een uur. Aangekomen kregen we een welkomsdrankje en konden we gelijk aanschuiven bij de lunch. Lekker! Ik eet hier 2x warm op een dag.. Goed voor de lijn hahaha.

Na de lunch gingen we met een groep het dorpje in. We werden opgehaald door de boot, want anders kom je nergens. Hier heeft de gids Chito een leuke uitleg gegeven en konden we zelfstandig het straatje bekijken, met voornamelijk souvenierwinkels! Ik moet zeggen dat Costa Rica een duur land is. Voor een klein vogeltje betaal je zo 10 dollar.
Tegen 5 uur ging de boot weer terug naar het hotel naar bleef ik samen met Margo, Anouk, Meike, Mariken en Rogier nog een lekkere cocktail drinken @ de Budhabar.

Na het avond eten had ik gekozen voor een excursie om zeeschildpadden te zien. Een deel van de groep gaat morgenavond, ik ging samen met Bert, Meike en Maurits op pad. We werden opgehaald met een bootje en naar een plek gebracht waar bepaalde spotters alvast op pad gingen. Wij bleven wachten en dit was met 1 woord genieten! We stonden op een landingsbaan met boven ons een heldere hemel met duizenden sterren. Je zag ook de Melkweg heel helder. We zijn met z'n vieren op de landingsbaan gaan liggen en hebben zo een kwartier naar boven gekeken. Prachtig! Toen kwam het signaal dat we het strand op mochten. Samen met onze vrouwelijke gids die alleen met een bepaald rood licht mag schijnen zagen we een onwijs grote zeeschildpad die net eitjes had gelegd en terug naar de aan het 'lopen' was. Enorm beest van wel meer dan een meter groot! Hoe gaaf om te zien hoe zo'n zwaar beest zich beweegt. Daarna door naar een zeeschildpad die eitjes aan het leggen was. Deze was iets kleiner en had al een diep gat gegraven waar ze boven op zat. De eitjes (soort van zachte eieren) kwamen eruit en vielen in het gat. Toen dit klaar was ging de schildpad in een bepaalde trance en even later ging ze het gat bedekken met zand. Echt zo gaaf om te zien wat een kracht er in dat beestje zit. Soms moe, gaat het koppie even neer en dan gaat ze verder. Ik hou van zeeschildpadden!