Dag 10: Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 10: Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 10: Tortuguero

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

23 September 2014 | Costa Rica, Tortuguero

andaag zit alweer de helft van mijn vakantie erop... Balen! Tot op heden heb ik het nog reuze naar m'n zin met een leuke groep.

Vanmorgen stond de wekker om 5.15 uur want deze madame had besloten mee te doen aan een excursie. Ik was echter al om 4.45 uur wakker aangezien de apen verschrikkelijk aan het brullen waren. Het waren meerdere groepen die naar elkaar aan het roepen waren en het leek wel of ze naast mijn kamer zaten. Dit hotel heeft ook geen ramen maar alleen gaas dus je hoort het sowieso erg goed. Ah, opzich ook een keer leuk toch! (Als ze morgen hun bekkie maar houden haha)

Om 6 uur kwam Chito ons ophalen en vertrokken we met een stuk of 16 voor de tour. Deze boot had geen dak maar omdat het zo vroeg was, was het weer heerlijk! Tortuguero is een plaatsje aan de Caribische kant waardoor de temperatuur hier heerlijk warm is, ook s'avonds! De tour ging eerst een stuk over de rivier en zo de jungle in. Weer ontzettend veel dieren gespot zoals ijsvogels, 2 kleine toekans en een grote toekan, tijgernekreigers, visnekvogels, 2 kaaimannen, Capucijnapen, witkopapen, een schildpad, hagedissen, de Jesus Christ Hagedis, vlinders en een luiaard! Volgens mij vergeet ik nog een paar haha. De luiaard is een super mooi beest die lekker 18 uur per dag slaapt. Leuke tocht van 2,5 uur en zo kwamen we om half 9 weer aan bij het hotel om te eten. Het voelde al alsof het middag was!

Na het ontbijt lekker gechilled bij het zwembad, lekker zo''n dagje niets doen. Een groot gedeelte van de groep had smiddags nog een wandeling gedaan door de jungle maar daar had ik weinig zin in. Lekker de hele middag niets, alles kan niets moet. La pura vida, de slagzin van Costa Rica. Heerlijk! Ook voor onze kamer nog een luiaard gespot, hij zat niet eens hoog in de boom lekker op een tak.

Aan het eind van de middag gedouched, gegeten en savonds met Meike en Maurits wat gedronken aangezien de anderen vanavond de zeeschildpadden tour hebben.

• 25 September 2014 - 18:47

Woudy:

Hoi Monique,

Volgens mij heb je nog helemaal geen zin om terug te gaan naar Nederland. Lees met veel belangstelling je verslagen. Nog veel plezier en geniet