Dag 18: Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 18: Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 18: Dominical

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

01 Oktober 2014 | Costa Rica, Dominical

Vandaag ging een groot gedeelte van de groep op een tour om walvissen te spotten. Ik wou eigenlijk een dagje nietsen, even bijkomen en lekker genieten van het weer. Samen met Rogier, Mariken, Margo, Anouk en Maurits gingen we naar het strand. Dit is wel beetje het junior groepje. We wilden surfen, maar daar aangekomen bleek dat het strand vol lag met stenen en dat de zee erg ruig was.

Margo en Rogier gingen wel surfen. Bij Rogier ging het prima, bij Margo iets minder haha. De stroming was echt heel erg sterk met hoge golven. Door de golven heen komen met het board was al lastig, laat staan om alleen op het board te staan. Ik heb het 1x geprobeerd met het board van Margo, maar zelfs peddelen ging niet. Dan maar gewoon staan in de zee en proberen te blijven staan als een hoge golf je ramt. Super leuk, maar na 3 uur waren we allemaal kapot van de stroming en de warmte. Ik heb zelfs niet eens op het strand gelegen, zo warm was het. Alleen op een boomstam gezeten in de schaduw.

Om 1 uur waren we het zat en zijn we wat gaan eten. Helaas was de kok van de sushi tent nog vis vangen, anders hadden we daar gegeten. Samen met Maurits broodje bij de bakker gehaald. Toevallig stopte net de bus met de groep en konden we meeliften terug naar het hotel. Aangekomen bij het hotel van 2 tot 5 in het zwembad gelegen.

Na een heerlijke douche kwam ik erachter dat ik vandaag toch wel heeeeeel erg verbrand was. Ondanks het smeren, veel in de zee en een sterke zon. Dan gaat het mis. Na het douchen even een drankje gedaan met Mauricio en Anouk. Dit hotel heeft een mooie grote veranda met een bankje en wat stoelen. En natuurlijk een hangmat, alleen zijn de uiteinden wat te dicht bij elkaar en hangt hij niet bepaald strak. Met de groep onze laatste officiële avondmaal genuttigd waar Enrique ook bij was. Lekker gegeten, een envelop met geld overhandigd aan hem en ik heb voor de groep de speech gehouden. Klein gedeelte in het Español, daarna verder in het Engels haha. Na het eten weer de tas in gepakt en lekker ons bed ingedoken.