Dag 2 - San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 2 - San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 2 - San José

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

15 September 2014 | Costa Rica, San José

Nadat wij ons klaar hadden gemaakt genoten van een lekker ontbijt. De keuze was niet reuze maar smaakte prima. Brood, pannekoekje en fruit. Natuurlijk stond er ook rijst met bonen, hét ontbijt van Costa Rica maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd!
Na het ontbijt nader kennis gemaakt met de groep. Een leuke groep, variërend in leeftijd van 25 - 55 jaar.

Na het welkomspraatje San José in geweest. De hoofdstad van het land. Vandaag is het hier een nationale feestdag: bevrijdingsdag. Dit betekent dat er in de stad een optocht is en dat veel bezienswaardigheden zoals musea etc gesloten zijn. Ik vind dit niet heel erg, ik hoef niet zo nodig naar het museum om stenen te zien haha. Bij de optocht was het erg druk. Kinderen liepen met vlaggen en op de muziek liepen ze vooruit. Na een klein half uurtje kijken zijn we opgesplitst en zijn we met een groepje van 8 naar de markt gegaan. Hier was voornamelijk groente/fruit, vlees en kruiden te koop. Toen door naar de stad die voornamelijk uit schoenenwinkels bestond. Nu hoor ik de meeste al denken, Monique en schoenen... Maar helaas zit m'n backpack vol hahaha. Tegen een uur of half 3 terug gelopen richting het hotel. San José stelt eigenlijk weinig voor, ik had er meer van verwacht! De middag bij elkaar gezeten waar we ook onze verloren reisgenoot tegen kwamen. Hij had het vliegtuig gemist in Houston.

Tegen half 7 zijn we met z'n allen uit eten geweest bij een heerlijk steakhouse! Om 21.15 waren we weer terug en toen zijn Anouk en ik gelijk ons bed in gedoken. We waren zo moe!

Hasta mañana!