Dag 16: Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 16: Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 16: Boquete

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

29 September 2014 | Panama, Boquete

Heerlijk geslapen! Wat een lekker bed!! Vandaag konden we kiezen uit 3 tours. Opzich ben ik het wandelen wel zat dus had ik besloten om een Jeep tour te doen in de ochtend en s' middags een koffie tour. Wekkertje om 7, snel eten en door! Enrique heeft ons naar beneden gebracht, was toch weer een ritje van 20 minuten. Beneden in het dorp verzamelen bij een bedrijfje wat tours organiseren. Met Peter, Maurits, Susanne en Tosca de tour gedaan. De chauffeer heette Felix en croste met z'n jeep zo de bergen door. Veel verteld over de omgeving, mooie plekjes laten zien en natuurlijk even gepraat over de verdwenen meiden. Boquete is een heel rustig dorp (ik moet zeggen dat ik me afgelopen 2,5 week nog niet onveilig heb gevoeld). Hij zegt dat ze s' middags om 4 uur zijn vertrokken (bos is om half 6 pikkedonker) en dat ze waarschijnlijk niet meegenomen zijn. Uit mobiele gegevens is gebleken dat ze na 10 dagen nog geprobeerd hebben te bellen. Als ze zijn meegenomen dan worden ze gelijk vermoord. Tenslotte zijn ze samen gevonden. Er is altijd 1 iemand sterker en die zou dan verder gegaan zijn met de redding. Hier concluderen ze dat ze hoogstwaarschijnlijk iets hebben gegeten waardoor ze vergiftigd zijn. Ik geloof Felix!

Om 11 uur waren we weer terug en hebben we even door het stadje gelopen. De andere gingen nog even shoppen, Maurits en ik hebben kip met rijst gekocht en samen in het park wat gegeten. Om half 1 begon de koffie tour. Een leuke tour waar Felix vertelde over hoe koffie wordt gemaakt. Gekeken bij de plantages, machines en zelf even koffie bonen gebrand. Toen weer terug naar het verzamelpunt waar we met de taxi van het hotel terug werden gebracht. Verschrikkelijk tocht. De bergen zijn hier zo hoog dat ze alles (bus, auto, jeep) in de 1 hebben staan en met onwijs hoge touren de berg op en af gaan. Om half 4 waren we weer terug bij het hotel waar ik even bezig ben geweest met foto's! Had tijdens de vorige tour onderwater foto's gemaakt en was daar toch wel even benieuwd naar!

Verder eigenlijk weinig gedaan. Anderen hebben kaart spelletjes gedaan, ik heb bij een potje scrabble gekeken. Toen heerlijk stukje vlees gegeten, omringt door spek met rode wijn saus en champignons. Hmmmm! Aangekomen bij het huisje maar weer de tas ingepakt. Dit doe ik ondertussen elke 2 dagen dus ben een pro. Daarna lekker gaan slapen! Op naar een nieuwe dag!