Dag 4: Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 4: Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 4: Monteverde

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 September 2014 | Costa Rica, Monteverde

Vandaag begon de dag om 6 uur, 7 uur ontbijten. Onderweg naar beneden kwamen we een neusbeertje tegen, vet leuk! Konden we gewoon op de foto zetten en hij bleef netjes staan.

Om 7.30 uur werden we opgehaald door het busje van de Adventure Travel, tijd voor de Canopy tour. Dit is een tour waar je zwevend van boom tot boom gaat door middel van katrollen. Helemaal aangekleed met tuigjes, het nodige ijzerwerk, handschoenen, een helm en niet te vergeten de camera gingen we na de nodige uitleg op pad. Eerst een korte lijn om even kennis te maken met het gebeuren. Daarna en wat langere en hoe verder we kwamen hoe langer de banen werden. De laatste 2 banen hing je als Superman aan het touw. Toch best even eng als je ineens met je hele gewicht onder aan een ijzeren kabel hangt, vast aan 2 katrollen. Maar ach, we gaan er vanuit dat er niets kan gebeuren. Echt super gaaf! Tenslotte was daar aan het einde de Tarzan swing. Staande op een brug moet je in het diepe springen, je maakt een vrije val van 40 meter en zweeft dan als een soort Jane heen en weer. Met een mooie fantasie is het touw een liaan haha. Nou, daar stond ik. Knieën buigen... Hekje ging open en daar stond Monique doodsangsten uit te staan. Ik durfde echt niet meer maar daar was dan de instructeur die me een mooi duwtje gaf. Daar ging ik. Ik heb zo hard gegild dat ik nu nog last van m'n keel heb ;-) M'n reisgenoot heeft alles gefilmd met z'n GoPro camera dus de beelden zullen nog wel voorbij komen! Al met al een super ervaring maar of ik ooit ga bungyjumpen dat betwijfel ik!

Om half 12 waren we weer terug bij het hotel. Het voordeel van zo vroeg op staan is dat je nog wat aan de dag hebt. Met een deel van de groep een koffie gedronken bij het locale koffie tentje van Don Guan met een lekker stukje taart als lunch. De rest ging terug maar samen met Maurits heb ik nog een uurtje gewandeld. Prachtige omgeving en omdat dit dorpje zo hoog ligt heb je ook een top uitzocht. Tegen 3 uur waren we terug en hebben we met een stuk of wat op de veranda gezeten en genoten van het weer/uitzicht. Monteverde is een dorpje hoog gelegen en staat bekent om zijn nevelwouden. Je ziet de wolken altijd mooi tussen de bomen hangen. S'avonds is het behoorlijk fris!

Na een verfrissende douche uit eten geweest met de hele groep bij de pizzeria, met een aantal een drankje gedaan in de locale kroeg maar omdat we toch wel moe zijn lekker om half 11 naar bed gegaan.

Wederom een mooie dag!

• 18 September 2014 - 22:23

Hilda:

Hoi mo! Wat een ervaring! Leuk om je verhalen te lezen. Zo te lezen hebben jullie een druk programma. Geniet ervan! Groetjes

• 19 September 2014 - 08:32

Woudy:

Hoi Monique,

Zo te lezen maak je veel mee. Geniet er van en ik blijf je volgen
    Nog heel veel plezier en we kijken uit naar het volgende reisverslag.