Dag 8: La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 8: La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 8: La Fortuna

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 September 2014 | Costa Rica, Fortuna

Zoals elke dag, half 7 de wekker, 7 uur ontbijten en half 8 in de bus. Dit keer op weg naar het noorden van het land. Onderweg een stop gemaakt langs de kant van de weg bij de ananasvelden, gaaf om te zien hoe die dingen in een plant groeien. Meike die gaf een mooie uitleg over hoe deze ananassen geplukt worden. Aangekomen bij een haventje stapten we uit om een mooie boottocht te maken in Caño Negro reservaat. Een waterijk reservaat dicht bij de Nicaraguaans grens.

Een mooie tocht over de rivier, eerst richting het noorden waar we een klein stukje over de grens zijn gegaan en toen weer terug. Onderweg hebben we aangemeerd om lekker te lunchen, zoals gewoonlijk weer rijst met kip haha.. Onderweg veel dieren gespot: brulapen, Capucijnapen en witkopapen, een slang, zwaluwen, ijsvogel, vleermuizen, reigers, tijgernekreigers, kaaimannen, hagedissen, de Jesus Christus hagedis (die loopt over het water) en nog veeeel meer vogels. Onze groep is erg leuk en daar zitten echte spotters tussen. Iedereen heeft een dikke lens om z'n nek hangen om alles vast te leggen. Veel hebben ook verstand van het type vogel, wat is wat? Erg leuk want zo leer ik ook wat! "kijk Marleen, daar gaat een ijsvogel".

We hebben ook Bert in de groep, die noem ik vanaf vandaag Bird. Een man helemaal in ranger kleding, inclusief 3delig afritsbroek en zo'n sneldroog blouse + pet. Helemaal blij als hij weer een mooie havik oid ziet. Totaal anders maar dat maakt de groep super leuk!

De tour duurde in totaal 5 uur. Ik moet toegeven, ik was kapot. Je bent de hele tijd aan het staren naar de bomen om te zien wat anderen zien. Het duurt altijd even voor je het in het vizier hebt. Op de terug weg lekker een tukkie gedaan en gestopt bij een tentje waar hele grote leguanen op de bomen lagen te rusten. Mooi gezicht.
Savonds met een deel van de groep uit eten geweest in het stadje. La Fortuna is meer toeristisch dan voorgaande plaatsjes dus naderhand nog een drankje gedaan in de plaatselijke loungebar. Nu lekker slapen!