Dag 7: Rincon de la Vieja - La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 7: Rincon de la Vieja - La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 7: Rincon de la Vieja - La Fortuna

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 September 2014 | Costa Rica, Fortuna

Vandaag was alweer de laatste dag in Rincon de la Vieja. Door naar de volgende bestemming. Om 6.30 uur het wekkertje, 7 uur de tassen op de bus en om 7.30 uur gaan!

Vandaag zou een lange dag worden qua reizen. We gingen naar La Fortune, oftewel het geluk. Een dorpje aan de voet van de vulkaan de Arenal. Omdat we eigenlijk nog wel een waterval wouden zien wist onze chauffeur Enrique (hele aardige, vriendelijk en toffe man) er nog wel eentje. Daar zijn we gestopt. Het was een korte wandeling naar beneden en daar was een mooie waterval!! Heerlijk gezwommen en na de foto's weer naar boven geklauterd. Dit is altijd wat zwaarder haha.. De reis werd vervolgd richting de vulkaan.

Rond een uur of 1 kwamen we aan bij een mooi restaurant waar je een mooi uitzicht had over het meer bij de vulkaan. Het meer is ongeveer 120m2 groot en belangrijk voor 80% voor de stroomproductie van Costa Rica. Lekker gegeten in het zonnetje met een top uitzicht! Vandaag was Marleen ook jarig dus gingen we haar verjaardag op Costa Ricaanse manier vieren. Ze kreeg zo'n groot ding aan een touw en moest daar geblinddoekt tegen aan slaan met een stok. Toen hij kapot was kwamen er allemaal snoepjes en confetti uit. Erg leuk van reisleidster Maaike!

Hierna moesten we nog ongeveer 1,5 uur rijden richting het hotel. Zoals elke dag hadden we vanaf een uur of 3 weer een zware regenbui. Hozen! Om een uur of half 5 kwamen we bij het hotel aan en regende het nog steeds. Gelukkig hebben we een overdekt terras en hebben Anouk en ik lekker boekje gelezen.

Na een douche gingen we naar de stad waar ik samen met Maurits en reisleider Maaike sushi heb gegeten. Heeeeeeeeerlijk! De rest had allemaal bij een lokaal tentje gegeten maar wij konden het niet laten.

• 21 September 2014 - 15:50

Annemiek:

Super om te lezen dat je het zo naar je zin heb meis!

Dikke Kus