Dag 19: Dominical - San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 19: Dominical - San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 19: Dominical - San José

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 Oktober 2014 | Costa Rica, San José

Vandaag is dan echt onze laatste reisdag aangebroken, helaas! Om 6.00 uur ging de wekker al, half 7 tassen op de bus en 7.30 uur vertrek. Na een lekker ontbijtje waren we allemaal klaar. Het plan was om eerst naar Manuel Antonio te gaan. Dit is een plaatsje met een klein nationaal park. Deze groep bestaat uit veel natuur fanaten dus deze waren in de nopjes. Ik moet zeggen dat ik na 2,5 week natuur genoeg apen, vogels, hagedissen en noem maar op heb gezien. Zij het niet zo dat hier ook een mooi strand is!

Keuze was dus snel gemaakt. Terwijl 14 mensen van de groep het park in gingen (waar je trouwens met 30 minuten doorheen gelopen zou zijn) bleven er 6 achter. Ik heb even een stukje over het strand gelopen en toen samen met Maurits een bedje gescoord. Hij is net zoals mij wel een beetje klaar met de natuur en het strand is heerlijk! Voor 3000 colones, omgerekend € 4,50 hadden we 2 bedjes en een parasol aan de zee. Zelfs met bediening, want we konden bestellen wat we wouden. Omdat ik gister zo verbrand was leek het me verstandiger om geen bikini aan te doen, m'n jurkje netjes aan te houden en vooral in de schaduw te blijven! Ondanks dat de zee er aantrekkelijk uit zag toch genoten onder de parasol. Tijdschrift erbij.. Mensen in de zee waren aan het surfen dus daar gezellig naar gekeken. Pelikanen die zweven net boven het water en gaan dan in de aanval met een mooie duik, ook leuk om te zien!

Om stipt 12 uur zat iedereen weer in de bus en gingen we verder richting San José. Na 2 uur rijden even gestopt bij een tentje om te lunchen. Dit tentje was bij een hoge grote brug met een rivier eronder. Net onder de rivier was een zandbank waar wel een druk of 22 grote krokodillen op lagen. Ook verderop aan de kant lagen er wat dus ik telde zo wel 35 stuks. Gaaf om te zien!
Deze laatste lunch lekker fout gedaan en een hamburger besteld. De hele vakantie gewoon vlees of vis met groente gegeten. Hans, iemand uit de groep had krokodil besteld en daar heb ik een stukje van gehad. Smaakte best goed!

Na 1,5 uur verder te zijn gereden aangekomen bij het hotel, hetzelfde waar wij de eerste 2 nachten ook hebben geslapen. Nog even een winkeltje bezocht, opgeruimd en daarna nog een keer gegeten met z'n allen. Deze groep is echt leuk! En natuurlijk super getroffen met m'n roomie Anouk.
Na het eten gedouched, tas ingepakt en nu lig ik in bed. Het is kwart voor 10, wekker gaat om 3 uur. Half 4 tassen op de bus en gelijk weg. 4 uur inchecken, 6 uur vliegen en dan een vlucht van ongeveer 3,5-4 uur naar Houston. Hier aangekomen moeten we 5 uur wachten tot de overstapt, dan nog een lange rit van 10.5-11 uur (dit wordt een lange, lange rit) waar ik zaterdag om 8.40 uur NL tijd hoop aan te komen. Voor m'n gevoel is het dan nog maar half 1 vanwege het tijdsverschil en ik ga waarschijnlijk (in ieder geval proberen) om niet te slapen. Ben bang dat dat niet gaat lukken.

Adios Costa Rica, hallo Nederland.