Dag 6: Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 6: Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 6: Rincon de la Vieja

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 September 2014 | Costa Rica, Liberia

Vandaag ging het wekkertje weer mooi optijd, namelijk 6.15 uur. Ik was al iets eerder wakker omdat ik buiten apen hoorde schreeuwen. Verder goed geslapen! We hadden nog broodjes van gister over dus gingen Margo, Anouk en ik bij het huisje eten. Om 7.30 vertrok het busje weer richting Parc National Rincon de la Vieja. Een nationaal park op ongeveer een uurtje rijden van de lodge, tijd voor een tour!

De tour ging dwars door de jungle. Er was wel een soort pad, dus je wist hoe je moest lopen maar deze ging bergje op, bergje af. Dwars over boomstronken, een brug en door een beekje. Tijdens deze tour kwamen m'n wandelschoenen mooi van pas! Af en toe een extra pad, afwijkend van de route die je even op en neer kon lopen om geisers te zien. Rook die opstijgt uit kraters, bubbelende modder. Onderweg nog hagedissen gezien in verschillende maten. Na ongeveer 2,5 uur was ik terug bij het begin. Hier hebben we genoten van onze zelf meegebrachte lunch.

Terug bij het hotel snel de spullen gepakt om naar een Spa te gaan, per paard! Huppakee, bikini aan, kleren aan en op het paard. Korte instructie gekregen hoe ik moest stoppen (erg belangrijk!) en gaan. We waren nog geen minuut onderweg en toen begon het te regenen. Hier in Costa Rica zijn de ochtenden / middagen perfect: zon en warm en aan het eind van de middag kan het gaan regenen. Net zoals vandaag, en niet zomaar een buitje. De hele weg (half uur lang) heeft het geplensd dus we kwamen mooi doorweekt aan. Het was een leuke tocht met veel steile hellingen en bergen. Best zielig voor die beestjes eigenlijk. Aangekomen snel de natte kleren uit gedaan en ons ingesmeerd met vulkanische modder. Heerlijk warm! Toen schoon gespoeld en het warme zwembad in gedoken. Niet veel later kwamen we erachter dat er een stoomcabine was dus lekker de poriën geopend en nogmaals ingesmeerd met modder. Ik heb nu een babyzacht huidje! Op het eind nog even in het zwembad gelegen tussen de bomen en opeens waren daar apen. Prachtig gezicht om zo een stuk of 10 apen boven je te hebben hangen.

Terug zijn we met de trekker gegaan. Bij het huisje gedouched en om 19.00 uur met z'n allen gegeten. Het is nu 21.30 en Anouk en ik liggen kapot in bed. Mooi optijd maar ah, zoals gewoonlijk gaat de wekker weer om 6.15!