Dag 5: Monteverde - Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu Dag 5: Monteverde - Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Monique Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 5: Monteverde - Rincon de la Vieja

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 September 2014 | Costa Rica, Liberia

Vandaag konden we gelukkig iets langer blijven liggen. Helaas was ik al wel om 6 uur weer wakker. Een aantal groepsgenoten gingen de koffie/cacoa/suikerriet tour doen. Aangezien ik geen echte koffie drinker ben heb ik overgeslagen. Het ontbijt in het hotel stelde niet veel voor dus heb lekker broodje bij de bakker gehaald. Om 9.30 vertrok de bus om de anderen op te halen en reden we verder richting het noorden. Halverwege stopten we bij een schattig koffie tentje waar allemaal papegaaien in de bomen zaten. Mooie beesten! Erachter was ook een klein parkje met wat dieren (herten, toekans, soort fazanten en een leguaan) Na een heerlijke ijskoffie ging de reis verder, een stuk over de trans Americana route. Een snelweg die loopt van Canada tot beneden Zuid-Amerika. Helaas waren ze grote stukken met de weg bezig waardoor we niet door konden rijden. Om een uur of 2 kwamen we aan in Liberia waar we gingen lunchen (kip met rijst!) en even boodschappen moesten doen. Het hotel waar we heen gingen ligt in de middel of knowhwere... Om half 4 kwamen we hier eindelijk aan. Toch een rit van 6 uur achter de rug, en wat voor één. Costa Rica is een land met veel bergen, soms heeft het busje het zwaar hoor!

Aangekomen in het hotel onze spullen gedropt en een stukje gaan lopen met Peter, Maurits en Margo. Onderweg apen tegen gekomen, een toekan en gieren. Best gaaf om te zien! Toen kwamen we reisgenoten tegen die net achter hun huisje een boa constrictor gezien hadden die een gordeldier naar binnen werkte. Huppakee, in de benen en richting het huisje. Helaas was de slang al in z'n hol en zag ik alleen een klein puntje staart. Dichterbij durfde ik ook niet te komen. Na dit avontuur naar de bar boven op de berg, top uitzicht! Je zag de zon zakken in de zee, wolken die beneden in de bergen hingen en razendsnel verspreiden. Het ene moment was het onbewolkt, het andere moment was het donker, koud en stond je midden in een wolk. Wie het filmpje wil zien, heeeeel gaaf gezicht!

Omdat hier geen restaurants zijn, hebben we rond half 7 met de hele groep gegeten. Dit hotel heeft geen uitgebreid buffet dus ik heb het lekker bij kip met rijst gehouden. Nog een drankje gedaan in de bar en nu ik dit schrijf zit ik met pyjama en al op de veranda, te luisteren naar alle geluiden van krekels en weet ik veel... Hopende dat er geen slang langs komt glijden haha!

• 04 Oktober 2014 - 18:53

Mariken:

Die slang loopt toch?? of was het nou toch glijden? :-P